0

Ängeln kom för att stanna!

 
 


Ängeln kom för att stanna!
Jag minns hur svår tid det var förföljd av Ärkefiender,
minns fastade i 7 månader, ropade till Gud i bilen!
I dag kan jag förståd det, Guds vilja.

Gud sände en Afrikansk Kyrka, tog över en lokal bekant sålt Kristna produkter ifrån Jerusalm, Israel. Liten annorlunda Kyrka, precis som att komma till Afrika i Kongo, fast här! Jag var inte ensam om ropa till Gud, samtidigt ropade en Afrikansk kvinna i Norra Sverige, flyttade hit endast för denna Kyrka! Blev konspiration, efter massa år upplöstes ärkefienderna smög sig in i ledar poster.

Där jag bodde, flyttade alla hyresgäster och Gud sände Evangelist R Sergio CC vi har mycket gemensam erfarenhet om Gud och Evangeliserade tillsammans i Stockholm! Ett Mirakel kom, fick en annan bostad och Evangelisten hjälpte mig flytten. Jag hade 1800-talets möbler dom är jätte tung, utan bärhjäp så lyfte Evangelisten tillsammans med en "ÄNGEL" soffan!!!

Vi, hade massor men jätte roliga Guds erfarenheter tillsammans, men tyvärr så splittrade Föreståndaren Alm, Pingst Kyrkan vårt arbete i Guds rike. Tvungen stanna i denna stad, han fortsatte i Stockholm fått framgång, medan de här ledarna i Kyrkerna smutsat ned min Heder förtalat min Andliga Tjänst dvs Pastors sitter med skvaller kärringarna!

Jag har varit ganska så tyst, gått ifrån då år 2008 pga orkar inte med deras avskyddsvärda kvinno förakt och slava den Jante lagen. Blev ensam, givetvis satte ärkefienderna farten och sysslar med okulta mord inblandade också i Pin-Kyrkornas Poster även en Satanist till Kyrkrådets Ordförande i en Kyrka, inte ovanligt. Jesus sade det med tårar, är här nu vår Altare Jesus tårar.

Nog känt, eller jag räknar inte ens någon stöd av en människa överhuvudtaget... vart ska man gå? Jo, till Gud givetvis finns ingen bättre kompis än! "JESUS"

Man är liksom i "Guds Universitet" tränar även upp en undvika faror... läste nyss:
Polisen varnar kvinnor i Östersund för att gå ut ensamma...
http://www.expressen.se/nyheter/polisen-varnar-kvinnor-efter-valdsvag/
Gäller verkligen följa Jesus fotspår och gå i Herrens träningsläger, ett sne steg så kan sånt ske ser i Nyheterna!

Jag brukar handla i en butik vägen hem, så halkade jag i en svår dike igår men Ängeln rätade upp min kropp jag fick inte en endaste blåmärke och stod upprätt! Viktigt gå i Herrens tränings läger är Bibel/Bön!

Och liksom Mose upphöjde ormen i öknen, så måste Människosonen bli upphöjd, för att var och en som tror på honom skall ha evigt liv. Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom. Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn. Och detta är domen: ljuset kom till världen och människorna älskade mörkret och inte ljuset, eftersom deras gärningar var onda. Ty var och en som gör det onda hatar ljuset och kommer inte till ljuset, för att hans gärningar inte skall avslöjas. Men den som lyder sanningen kommer till ljuset, för att det skall bli uppenbart att hans gärningar är gjorda i Gud." Johannes 3:14-21

Så, jag är inte ensam Ängeln stannade kvar för jag behövde mera hjälp än Evangelisten. Minns du vet i Stockholm, så skall allting gå så Himla fort. De till och med talar fort!

Ofta, så ramlade jag på knäna fick skrubb sår. Men nu är det ett minne blott, förra vintern så fick rejäl hjärnskakning föll bakåt, trodde inte skulle leva på grund av bruten nacke, så den Ängeln inte vanlig Ängel hör till Herrens Arme` Amen Amen/

GUD VÄLSIGNE DIG, DET FINNS EN GUD!

Den Johannes Döparen Predikade om, den som Paulus Evangeliserade, den som är Alfa och Omega HERREN HERREN KONUNG KONUNGEN, GUD,s SON JESUS KRISTUS bär hela väldet!


Tror du inte att Herren orkar då bära mig också?
Författare The Sanctified Ambassadress, Birgit

 

Kommentera här: